Monday 6 October 2014

NOTA CINTA MOM TO BE



Hari ni saya nak share diari saya sebagai seorang ibu hamil anak pertama, 'Excited' sangat bila dapat good news ni.

Syukur sangat ke hadrat ilahi..sabtu 22 Mac 2014, hari ni bangun je dari tido badan rasa lemah sangat-sangat. Tak bermaya langsung, macam demam tapi tak kot. Macam-macam rasa bercampur, lemahnya rasa. tak pernah rasa badan selemah ini.

Tiba-tiba tak boleh tengok muka hubby..rasa nak muntah! Ya Allah kenapa ni? So kami ambil keputusan untuk ke klinik. kot-kot la sakit apa-apa yang boleh memudaratkan.

'Tahniah!awak hamil..'macam tak percaya je..betul ke ni..? Syukur padamu ya Allah untuk anugerah yang tak ternilai ini.

Sungguh indah percaturan hidup dari mu ya Allah..walaupun terpaksa berjauhan dengan suami 'weekand husband & wife' kata orang tapi saya tetap tabah menghadapinya.

Selepas tau je good news ni, apa lagi saya terus membeli vitamin shaklee set ibu hamil hasil carian maklumat dari 'En.google'. Ya la setiap ibu bapa mesti nak kan yang terbaik untuk anaknya kan walaupun masih dalam kandungan.

Berjayalah beli ni..




Tapi..sebenarnya saya tak tau pun apa fungsi setiap vitamin ni. Hanya diberitahu cara makan je.ok noted! Makan beberapa hari je terus tak makan. Ya la risau jugak kot-kot boleh membahayakan kesihatan ke apa kan. Bila fikir-fikr balik saya ambik keputusan untuk makan vitamin yang dibekalkan oleh klinik je.masa tu tak tau lagi sintetik ke apa.



Hari berlalu dengan penuh kesedihan. Mana taknya 'morning sicknes' datang melawat..huhuhu..makin hari makin teruk. Dah tak tau nak buat apa dah.




Badan terasa lemah je,rasa nak pitam pun ada..jalan sikit dah penat, memang dah  tak boleh buat apa-apa keje pn.tak bermaya sangat-sangat. Berat badan tak payah cakap la makin menurun. Mana taknya makan dan muntah je hari-hari sampai terpaksa masuk hospital.

Sehinggalah kandunganku mencecah usia 5 bulan, Alhamdulillah masa tu morning sicknes dah berlalu, dah balik umah dia dah..hehe..semakin baik xde macam dulu lagi. CUMA..saya ada masalah hb low, berat masih kurang dan hidup still tak bermaya lagi, memang cepat sangat penat sehinggakan nak basuh pinggan sebiji pun tak boleh. bayangkanlah betapa sedihnya rasa.

                             Buku rekod kesihatan saya


                               Rekod HB saya


BERKENALAN DENGAN EBOOK

Sampai lah satu hari selepas habis baca quran di bulan puasa, apa sy buat? hehehe..mesti la ambik hp online fb..tengok2 news feed ternampaklah post mummy Shaklee saya (mamacilik) mengenai ebook sorry boss..so download n baca la sampai habis..


Anda boleh download ebook disisni
   CLICK HERE

Hurmmm..macam menarik, macam best je..sebenarnya saya memang dah lama nk register Shaklee Independent Distributor (SID) ni tapi tak tahu kenapa belum terbuka hati lagi kot. Sebelum ni..ramai je kawan-kawan ajak tp memg tak ada rasa berminat pun. Mungkin jodoh sy dgn MFMS. Alhamdulillah syukur sangat dipertemukan dengan Empayar MFMS ni. 'The most happening group Shaklee in Malaysia.'

Selepas berdaftar sbg SID, banyak benda yg sy belajar dan tahu mengenai vitamin shaklee. Barulah sy tahu fungsi setiap vitamin yang ada dalam set hamil. Menyesalnya tak makan dari awal. Nasib baik ada simpan lagi. So keluarkan balik dlm simpanan dan makan ikut cara yang betul.

Nasihat saya kepada anda semua sebelum membeli sesuatu produk atau suplement ketahuilah fungsi, kebaikan dan cara makan setiap vitamin, jangan main beli jer. Menyesal! yang penting seller pun bertanggungjawab bagi nasihat, cara makan dan sentiasa follow up kita, haaa..barulah wujud satisfaction and loyalty.

Jom saya sharekan dengan anda fungsi setiap suplemen atau vitamin di dalam set kehamilan shaklee ni








Anda boleh mendapatkan lebih info mengenais ESP disini I FEEL I'M IN LOVE..AGAIN..!



PERUBAHAN SELEPAS MENGGUNAKAN SET HAMIL SHAKLEE

selepas mengambil suplemen Shaklee dengan cara pemakanan yang betul, hanya dalam masa 2 minggu sahaja HB saya kembali kepada 11g/dl.


Untuk pengetahuan anda semua, bacaan HB normal untuk ibu hamil adalah antara 11-12 g/dl.

Dan yang penting sekarang ni, kesihatan saya semakin bertambah baik, dan tiada lagi letih, lesu, penat dan sebagainya. Hari-hari yang dilalui penuh gembira, mana taknya dah sihatkan, semua aktiviti dah boley join, tak perlu risau lagi.

Vitalea membantu saya mengatasi masalah HB Low

B complex lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B temasuk asid folid yang sangat penting untuk pembinaan tulang dan mengelakkan kecacatan pada bayi dalam kandungan

Vita C membantu meningkatkan sistem imun saya, Alhamdulillah sepanjang pengambilan suplement ni saya tidak lagi deman, selesema ataupun menghadapi masalah kesihatan lain.

Ostematrix teman setia saya..nak tau kenapa? Ostematrix ni banyak manfaat, bukan sekadar kalsium. Bagi anda yang tak suka minum susu boleh gantikannya dengan Ostematrix, selain tu ia juga membantu mengurangkan risiko kekejangan otot dan simpul biawak, mengurangkan sakit belakang, risiko osteoporosis, menghilangkan rasa kebas-kebas/ sesemut, dan yang penting masalah sembelit saya dah tak de lagi.

ESP boleh mebantu mengatasi masalah ibu hamil yang menghidap kencing manis, Alhamdulillah sepanjang tempoh hamil saya tidak menghidap kencing manis walaupun selera makan makin meningkat dan berat makin bertambah-tambah.

Omega Guard, minyak ikan tulen juga penting unutk membantu pembentukan otak dan mata bayi dalam kandungan.

Setiap ibu hamil mempunyai masalah kesihatan mereka sendiri dan setiap orang tidak sama, tapi apa salahnya kita cuba mengambil inisiatif lain selain dari mengambil suplement yang dibekalkan oleh klinik kita juga boleh mengambil suplemen tambahan lain atas nasihat doktor terlebih dahulu ya.



Untuk anda yang nak tahu lebih lanjut mengenai Set Hamil Shaklee ataupun yang mempunyai masalah kesihatan ketika hamil boleh hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut. Saya sedia membantu anda ke arah hidup yang lebih sihat. 'sharing is caring'.

Satu lagi saya nak kongsikan dengan anda semua, sebenarnya untung sangat menggunkakan Set Hamil ni sebab satu set ni anda boleh gunakannya semasa berpantang dan untuk menyusu juga. Jimat sangat tau, mana nak cari produk jimat macam ni. Biasanya masa mengandung kita makan suplement lain, ketika pantang kena beli lain dan untuk menyusu pun lain, betul tak? Dengan Shaklee ni anda boleh membeli terus set ibu hamil, berpantang dan menyusu dalam satu harga. Jimat berbaloi-baloi.




InsyaAllah di masa akan datang saya akan kongsikan dengan anda pengalaman saya semasa berpantang dan menyusu dengan set hamil, menyusu dan berpantang ni. Doakan saya selamat melahirkan anak nanti ya..

sekian,
Mom to be, 34w..

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Hubungi SAYA untuk:-

FREE CONSULTATION 
AFFORDABLE PRICE &
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!



HUDA

Shaklee ID: 1163949

010-2603654

FREE TIPS KESIHATAN DAN KECANTIKAN CLICK HERE

































0 comments:

Post a Comment