Wednesday 4 March 2015

CARA MUDAH MENANGGALKAN KOTORAN DEGIL

Salam sihat, cantik dan ceria kepada anda semua, kali ni saya ingin berkongsi serba sedikit pengalaman saya menangani masalah kotoran degil di rumah..waaaaaa..bunyi macam suspend je kan, ya la cabaran besar tau berdepan kotoran degil ni. dah nama pun degil memang degillah!

Since dekat media sosial (Facebook, Instagram, Twitter) dah heboh mengenai keberkesanan cecair pencuci basic H, so saya pun ambil kesempatan jugaklah untuk mencuba. Lagipun harganya tak la mahal tambah pulak basic H ni boley digunakan untuk pelgai jenis cucian. macam-macam la boleh cuci, jimatkan? tak perlu nak beli banyak-banyak pencuci dalam satu masa.

Yang bestnya basic H ni cecair pencuci semulajadi, tiada bahan kima dan mesra alam. kandungannya memang selamatlah dengan ekstrak jagung dan kelapa. Pada korang yang ada luka-luka kat badan tu boley je guna basic H ni untuk bersihkan luka tu, jangan risau tak pedih pun. Lagi satu korang boleh gunakannya untuk mencuci sayur-sayuran dan juga buah-buahan, maklumlah sayur dan buah ni dah disembur racun so takdelah nanti keracunan makanan kan.

Basic H

Wah banyak pula membebel..jom ikuti kisah saya dan basic H. Hujung minggu yang membahagiakan, percubaan pertama saya ialah cuba untuk membersihkan periuk di dapur, nampak buruk sangat kan.. macam berkarat pun ada..misi bermula hanya dengan menggunakan beberapa titik je cecair pencuci Basic H ni ternyata berkesan.

lihat periukku..macam baru kan..shinning lagi


percubaan kedua, papan pemotong yang dah berapa abad digunakan, hehehe..jangan terkejut takdelah berabad tapi nak bagitau lamanya papan ni berjasa kat rumah tu. menakjubkan sangat. hilang hitamnya.


Masih lagi di dapur untuk percubaan ketiga, cuba tengok gambar kat bawah tu bersih tak dapur mek. mesti anda tertanta-tanya guna banyak mana untuk bersihkannya, ala beberapa titik je pastu proceed la mencucinya dan hasilnya puas hati la, tersenyum lebar. baru ada semangat nak masak sedap-sedap kan.

Untuk pengetahuan korang semua basic H ni memang sesuai untuk menyingkirkan kotoran berminyak seperti gris dan sebagainya tau. multifunction katakan. jimat 'sengoti' you all memang tak rugilah melabur sikit untuk pulangan yang banyak.



Bagi korang-korang semua yang ada anak sekolah saya suggest baik beli basic H ni memang berjasa sangat untuk korang. tambah lagi untuk memcuci kasut dan baju sekolah anak. guna basic H ni senang tak perlu nak sental bagai sampai nak tercabut tangan, aduh! seksanya nak tanggalkan kotaran degil nih

Perkongsian dari rakan saya yang menggunakan basic H untuk mencuci baju dan kasut sekolah anaknya, maklumla saya belum lagi ada anak yang bersekolah tak berkesempatan lagi untuk mencubanya. Sengaja saya konsikan untuk membantu anda semua yang bermasalah untuk menanggalkan kotoran degil pada baju dan kasut sekolah anak.



Handal menaggalkan kotoran!tidak gatal pada tangan

Saya ni memang elergik sikit dengan bahan pencuci, kalau tersalah beli memang gatal-gatal lah tangan ni, tapi dengan basic H ni tiada lagi masalah gatal-gatal, tangan pun lembut je..nak tau kawan saya gunakan air basuhan basic H untuk siram pokok, katanya memang selamat tak mati pun pokok tu. Cemburu pulak bila dengar, maklumla tinggal dirumah bertingket-tingket ni susah pulak nak bercucuk tanam.

Berita baik untuk anda yang ada anak-anak kreatif, memang anugerah Allah s.w.t. kat kita lah ya mana tau bila besar nanti boleh jadi pelukis terkenal ke..sape tau kan, hehehe..cuba ambik basic H ni dan sembur kt dinding rumah korang yang dah cantik terlukis tu dan gosok-gosok sikit, memang hilanglah. So lepas ni takdelah malu sangatkan orang datang rumah tengok lukisan cantik tu. bila-bila pun boleh dibersihkan.


Akhir sekali saya cuba la dekat dinding hitam kat rumah tu, maklumla rumah lama kan..hasilnya menakjubkan, puas hati la walaupun tangan ada sikit-sikit lenguh. Rasa nak tenung dinding tu lama-lama..ya la dah putih bersihkan rasa macam dk rumah baru pun ada, berangan la pulak!

Tengoklah dinding rumahku..kembali putihkan

Oh ya..sebelum berpisah saya nak kongsikan testimoni rakan saya yang juga menggunakan basic H untuk mencuci bilik air. Wowww..bersihnya bilik air dia. Jeles lah! nak kena bersihkan jugak ni.



Sekian dulu dari saya Nak pergi bersihkan bilik air..hehehe..fenomena basic H ni makin menjadi-jadi. semoga entri ini bermanfaat untuk anda semua.

Thanks for reading.

Nak dapatkan Basic H?

Nak dapatkan supplemen shaklee?

Boleh hubungi saya ya :


PM saya melalui FB pun boley : Nurulhuda Noor














0 comments:

Post a Comment