Tuesday 28 April 2015

YO-YO Diet

Assalamulaikum, saya nak tanya pernah tak anda ada masalah dalam berdiet? sebelum ni punyalah pulun diet hasilnya memang menggembirakan.. "YES" saya berjaya turunkan berat badan. namun kegembiraan itu hanya sementara, mana taknya turun 5kg tapi naik balik 10kg, turun 7kg tapi naik balik 14kg hancur musnah semua harapanku untuk kurus. Nak tau kenapa boleh jadi camtu? puncanya anda mungkin mengamalkan diet yang salah atau lebih dikenali sebagai yo-yo diet.

YO-YO EFFECT



Perasan tak bila diet anda akan kehilangan lemak dan otot, masa nilah dikatakan berat anda telah turun. Maka anda telah mengambil keputusan untuk berhenti diet. 

Tapi..tapi..awas! bila anda berhenti diet segala otot yang telah hilang tadi akan merendahkan kadar metabolisme badan menyebabkan badan hilang upaya untuk membakar lebih lemak.

Dalam masa yang sama badan juga gagal untuk membakar kalori seperti sebelum ini disebabkan kehilangan otot tadi, jadi berat badan anda bukan lagi makin berkurang sebaliknya makin meningkat.. inilah yang dikatakan turun 5kg naik 10kg! inilah yang dikatakan yo-yo effect.

untuk mengatasi masalah ini pastikan otot anda tidak terbakar semasa diet, nak tau macam mana caranya?

Carilah makanan atau minuman yang diperkaya dengan leucine kerana leucine dapat mengekalkan seratus peratus jisim otot tanpa lemak ( lean muscle mass).

Leucine mengandungi asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh badan

Pengambilan leucine secara berterusan membantu mengekalkan otot dan dalam masa yang sama ia juga mampu membakar lemak serta menurunkan berat badan dan inci tubuh dimana tiada lagi bentuk badan menggelebeh.

KENAPA CHINCH ?

Setiap kali anda minum chinch badan anda akan menerima 24 gram protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting serta 6 gram serat larut. WOW! setiap kali hidangan ok! bukan dalam satu tin chinch. bayangkanlah jika anda berjaya menghabiskan 1 tin chinch ni..betapa banyaknya badan anda mendapat manfaatnya.

Disamping rasanya yang manis dan lazat bukan sahaja membantu menurunkan berat malah amat sesuai untuk penghidap kencing manis kerana kandungan indeks glisemik yang rendah menjadikan anda lebih sihat bertenaga.

Pendek kata cinch ni highly recommended lah pada anda yang seriously nak diet secara sihat kerana kandungan protien yang ada boleh menahan rasa lapar dan di masa yang sama juga mengurangkan nafsu makan. selain itu protein juga berperanan dalam pembinaan otot untuk meningkatkan kadar metabolisme sebagai pembakar kalori.

Paling best anda boleh menikmati cinch mengikut citarasa kegemaran anda kerana ia didatangkan dengan 3 flavour super lazat iaitu vanilla, caffe latte dan coklat. cara minum pun boleh dipelbagaikan, tidak semestinya anda minum cinch dengan air kosong je. boleh juga di blend dengan kit kat, peanut butter, buah-buahan, ESP dan macam-macam lagi mavelessss sangat! "belum cuba belum tau, dah cuba nak lagi".

kalau bulan puasa tu ambil cinch dengan nestum atau oat memang kenyanglah sepanjang hari, seriously memang boleh bertahan sampai petang.

minum ni time cuaca panas sekarang..perghhh..best sangat, jangan telan air liur ya..
Sekian, Thanks for reading!

Jika anda rasa entri ini bermanfaat dan rugi jika tidak dikongsikan dengan rakan-rakan diluar sana, sila tekan butang LIKE dan jemput SHARE semoga ianya menjadi salah satu pencen kubur untuk kita semua.

BERMINAT NAK DAPATKAN CINCH SHAKE?

BERCITA-CITA UNTUK KURUS DAN SIHAT?

BERIMPIAN UNTUK SELLIM MELIM DI HARI RAYA?


JANGAN MALU! JANGAN SEGAN! KITA SAMA-SAMA KURUS DAN SIHAT!!!

HUDA
SID : 1163949
HP : 010-2603654

0 comments:

Post a Comment