Monday 29 September 2014

KENAPA KANAK-KANAK PERLU MAKANAN TAMBAHAN..?




Hari ni saya nak bergosip dengan anda mengenai makanan tambahan untuk anak-anak kita. Tunggu apa lagi..jom bergosip.hehehe..

Ada orang yang kat luar tuuuu..mesti la bukan awak yang sedang membaca ni ya..selalu cakap:

“Mana ada masa nak masak-masak ni, keluar rumah sebelum pukul 7.00 pagi..balik rumah lak selepas 7.00 malam”..hurmm penat la”.

“sekarang ni berlambak kedai makan kat luar, beli je la..nk masak buat apa..malasla.”

“Makan kat luar lagi senang, order je..pastu terus boley makan..masak kat umah lecehla..nak kena potong2 sayur, lauk-lauk lagi..ntah kul brape baru boley makan.”

Ni semua rungutan yang biasa kita dengar dari kebanyakan ibu bapa yang bekerjaya. Sebenarnya kita tak perlu nak bersusah payah cari multivitamin/ makanan tambahan @ org puteh panggil "food suplement" ni kalau anak-anak dh sihat.Tapi persoalannya disini, adakah anak-anak kita makan makanan berkhasiat dan seimbang setiap hari?

Memang susah nak kawal semua makanan bila anak-anak dah semakin membesar, terutama sekarang ni fenomena makanan segera yang sentiasa menjadi pilihan utama kebanyakan ibu bapa.. ya la..makanan segera ni sedap kaya dengan pak aji, gula, garam dan minyak berlebihan, sebabtulah ia menjadi pilihan ramai terutama sekali bagi ibu bapa yang sentiasa sibuk bekerja sepanjang hari kan.




Pernah tak kita terfikir, kenapa anak kita mudah sangat sakit. selang 2-3minggu mesti ada anak yang demam, batuk dan selsema. Yelah budak-budak ni kan ramai yang jenis tak lalu makan sayur, lepastu favouritenya "jajan". Kalau dah badan tak cukup nutrisi macam mana nak sihat?last2 kita jugak yang pening, risau kesihtan anak, nak kerja lagi, kos perubatan lagi..stress oh stress!






Sebabtulah pentingnya multivitamin/ makanan tambahan memastikan anak-anak mendapat zat yang secukupnya. Barulah kesihatan terjaga kan.

Terdapat banyak multivitamin untuk kanak-kanak yang boleh anda dapatkan di pasaran. Tapi sebelum membeli pastikan ianya selamat, semulajadi, dan yang penting tiada campuran bahan kimia, pengawet, pewarna dan perasa tiruan. Kalau tak rugi jela bagi multivatimin pada anak2 tapi tak de apa-apa kesan..KESIAN..

Nak tau apa pilihan saya..? semestinya minuman multivitamin Meal shakes Shaklee.





Nantu dulu..!BELUM HABIS BERGOSIP LAGI NI..baca sampai habis taw..

TAU KE MEAL SHAKES TU APA?

Mealshakes ni adalah Makanan Tambahan yang kaya dengan Protein dan Kalsium. Ia juga kaya dengan 19 jenis vitamin seperti Vitamin A, Vitamin B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin. 

Mealshakes juga mengandungi Mineral-mineral penting seperti kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, chromium, molybdenum, zinc, dan juga mengandungi 9 jenis asid amino yang diperlukan badan.





Instant Protein (makanan segera) sudah tahu keburukan makanan segera kenapa perlu ada dalam Meal shakes?


sabar-sabar..Jangan salah faham..meh sini nak jelaskan, sebenarnya menurut Nutritionist Shaklee "instant" bukanlah bermaksud makanan segera, tetapi ia adalah protein yang 'segera' diserap oleh badan, sebab ia dah semulajadi dalam bentuk asid amino, jadi ia tidak akan mengganggu buah pinggang. Contohnya, Kalau kita ambil protein dalam bentuk ayam, ikan, dan lain-lain, ia perlu ditukar kan ke bentuk asid amino dahulu, baru boleh diserap oleh badan. Faham ke faham?

Psssttt...saya nk share satu rahsia dengan anda..APAKAH?

Jeling-jeling orang sekeliling dulu..nati dorang sibuk je nak tau..hehe. Ok dah clear, sebenarnya Mealshakes ni sesuai untuk seisi keluarga dan kanak-kanak yang berumur 1 tahun keatas pun dah boley minum. Hanya 1 sudu teh sahaja sehari. So 1 tin tu tahan 2-3 bulan..woww..lamanya..purata tak samapi RM30 pn sebulan. Haaaa..ni lah yang dikatan pelaburan jangka panjang yang bijak untuk kesihatan anak-anak anda.Agak-agak mampu ke tak?



"susahla..anak saya tak suka makan ubat"..jangan risau, Meal shakes ni sejenis minuman yang boleh dicampur dengan susu atau apa jenis minuman kegemaran anak-anak. Dah la berkhasiat, rasa dan baunya sangat sedap macam ais krim vanilla gitu..mmmm..lazatnya..ada yang sampai berebut dengan anak-anak tau nak minum meal shakes ni.

Nah..saya belanja anda resepi Meal shakes yang ekslusif ni





Semua ibu bapa nak anak jadi sihat dan pintar kan. Kalau kita boleh beli baju anak sepasang RM50, makan kat luar fast food pun dah berpuluh-puluh ringgit kan. So, takkan nak spend untuk supplemen anak pun rasa mahal kan..Fikir-fikirkan lah bersama..semoga anda mendapat manfaat dari perkongsian saya ini..

sekian,

Thanks for reading

HUDA
"Love yourself be yourself"


                               Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Contact me for:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!


HUDA
Shaklee ID: 1163949
hudanoor.2214@gmail.com
010-2603654










0 comments:

Post a Comment